« Wróć

O nowych usprawnieniach, czyli co się testuje w social media

Hejka 👌👌👌 Zawitał kolejny tydzień, więc najwyższa pora podsumować ten, który właśnie minął. Wprawdzie jego start był dość niefortunny…

# Instagramdown, czyli potężna awaria Instagrama

Awaria już za nami, ale niesmak pozostał. Aplikacja nie działała zarówno w wersji mobilnej, jak i deskoptowej, a jej zrozpaczeni użytkownicy masowo publikowali w sieci informacje na temat tego, że mają problem z korzystaniem ze swojego ulubionego Instagrama.

Gdy wszystko wróciło do normy, Instagram zaskoczył nas ponownie! Testuje on bowiem nową funkcję 👉 ukrywanie hashtagów pod postami 😱 Na pierwszy rzut oka, straszne, ale…. nowa funkcja polega na ukrywaniu hashtagów w taki sposób, że będą one niewidoczne dla widzów, jednak będą indeksowane, więc odbiorcy śledzący konkretne hashtagi dotrą do naszych zdjęć, a z opisów znikną niepotrzebne ciągi słów 😁

Jest też drugie ale…utrudniony dostęp do nowych, ciekawych hashtagów oraz znalezienia tych bardziej niszowych 😣 Będziecie jednak mieli wybór, bo nowa funkcja będzie podobno opcjonalna. Wierzymy, że podejmiecie efektywną decyzję!

To jednak nie jedyna nowość od Instagrama! Słyszeliście o #Nametag?🤔

Dzięki niemu będziecie mogli szybko i łatwo zaobserwować właśnie spotkaną osobę. Musicie zeskanować nametag wyświetlony na telefonie tej osoby….i już! Funkcjonalność została wprowadzona z myślą o amerykańskich uczniach, którzy zaczynając edukację, w nowych klasach, mogą obserwować się wzajemnie. Oby tylko nauka nie poszła w las!

Z pewnością ta wiedza nie poszła, a wręcz została skopiowana 😁 Instagram zainspirował się Snapchatem i wprowadził funkcję nagrywania kilku stories jednym ciągiem. Teraz po przekroczeniu 15 magicznych sekund, nagrywa się kolejne stories, a tryb edycji włącza się dopiero po zakończeniu nagrywania całości. Sprawdźcie koniecznie czy ta funkcja działa już u Was….i na tym wcale nie kończy się moc social media…

Istnieje bowiem duże prawdopodobieństwo, że Messenger umożliwić Ci używanie głosu do dyktowania i wysyłania wiadomości, inicjowania połączeń głosowych i tworzenia przypomnień.

Ma być za to odpowiedzialny, właśnie testowany przycisk asystenta. Cóż głosowa obsługa Messengera brzmi efektywnie 😁

To nie jedyna nowość od Facebooka. Zaprezentował on także nowe możliwości dla Marketplace. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, ustalenie ceny i kategorii produktu oraz zgłaszanie nieprawidłowości, stanie się prostsze i przyjemniejsze. Od teraz sztuczna inteligencja pozwoli automatycznie poprawiać jakość zdjęć czy też tłumaczyć listy i rozmowy na czacie. Podpowie również zakres cen i pomoże w jak najlepszym ustaleniu kategorii produktu 🛒

Gdy już jesteśmy przy zakupach, to postanowiliśmy podzielić się z Wami najnowszymi trendami zakupowymi w zakresie zakupów przedświątecznych 👌 Może dzięki temu Wy jako marka, lepiej sprostacie oczekiwaniom Waszych klientów?

✅ Grubo ponad 60% kupujących twierdzi, że wideo online było inspiracją zakupową
✅ Ponad 50% kupujących deklaruje, że korzysta z wideo online podczas zakupów w sklepie
✅ 31% osób w trakcie przedświątecznych zakupów poszukuje filmów lub zdjęć produktu przed zakupem
✅ 50% zakupów online w przedświątecznym sezonie 2017 została dokonana na smartfonie
✅ 61% kupujących jest otwarta na nowych sprzedawców detalicznych w okresie świątecznych zakupów.

Warto pamiętać o tym planując swoje działania przedświąteczne w social media….przecież to już….😁

Wróć